Fogászati kontroll fontosságáról

Mint minden egészségügyi területen a szájápolásban is igen fontos a prevenció. Ha betartjuk a féléves vagy akár negyedéves kontrollokat nagy valószínűséggel kerülhetjük el a hirtelen kialakuló tüneteket.

A megelőző fogászat a szájüreg és a teljes fogazat betegségeinek a megelőzését jelenti. A lényeg a kialakulóban lévő betegségek felismerése és azok megakadályozása. Egy ilyen állapotfelmérés során az orvos felméri a fogak állapotát és konzultál a pácienssel a szükséges egészségnövelő fogászati kezelések megtervezéséről. A felmérés végén a pácienst egy átfogó személyre szabott fogászati tanácsadással is ellátják, mely magába foglalja a helyes és pontos szájhigiéniát.

Ha nem is negyedévente, de érdemes legalább kétszer egy évben, azaz fél évente eljárni a kontroll vizsgálatokra, hiszen ennyi idő alatt még nem tud kialakulni maradandó károsodás.
A rendszeres fogászati kontroll elhagyása későbbiekbe komoly egészségügyi gondokat okozhat, a kezelése hosszabb és fájdalmasabb lehet. Például egy nem kezelt ínyvérzés vagy ínygyulladás akár a fogak elvesztéséhez is vezethet. Nagyon sok fogászati probléma kialakulásában játszik szerepet a fogkő kialakulása, így amikor vizsgálaton járunk kérjük a kezelőorvostól annak leszedését.

Az állandó ellenőrzések nem csak egészségünknek, hanem az önbizalmunknak is jót tesznek, magabiztosabbak vagyunk, ha fogaink szépek és épek. Ha fogaink sárgásak, leheletünk kellemetlen szagot áraszt, úgy önbizalmunk is csökken. A szép és ápolt fogsor jobb életminőséget biztosít számunkra, hiszen biztos fellépést nyújt számunkra a mindennapokban.
Kérem Ön se halogassa a vizsgálatot, látogasson el weboldalunkra a www.santadental.hu címen és kérjen időpontot rendelőnkbe.