Milyen tüneteket okozhat egy fogászati góc és hogy kezeljük?

Előző bejegyzésünkben bemutattuk, hogy mi is a fogászati góc, hogyan alakulhat ki és mit jelent maga a góckutatás. Ebben a blogban szeretnénk végig venni milyen tüneteket okozhat, ha nem figyelünk oda rá.

A gócos fogak elhanyagolása a szervezetünk távolabbi pontjain okozhat különböző elváltozásokat, ezért nagyon fontosak a fogászati szűrővizsgálatok. Sajnos sok esetben egyáltalán nem jelentkezik tünettel, így észre sem vesszük, hogy fogászati problémáról lehet szó.

A leggyakoribb góc eredetű megbetegedések:
- foltos hajhullás
- bőrkiütések, ekcéma
- szív-érrendszeri betegségek
- ízületi gyulladások
- gyomorfekély, Crohn betegség
- légzőszervi betegségek

Gócbetegség kezelése:

Az első és legfontosabb az alapos fogankénti diagnózis. Mint már korábbi bejegyzésünkben említettük ehhez szükséges röntgenfelvétel, CBCT, valamit ezek mellett fizikális vizsgálat, azaz a száj, a teljes fogazat és az ín alapos vizsgálata. Sok esetben még szükség lehet kiegészítő vizsgálatokra, mint például mikrobiológiai vizsgálat.
A fogorvos általában a következő beavatkozásokat javasolja:

1. Teljeskörű fogkőeltávolítás és polírozás, melynek során a fogsor egy alapos szakszerű tisztításon esik át. Ezután további fogágybetegség vizsgálatra lehet szükség.

2. Ezek után kezdődhet a problémák kezelése, mint például fogtömés, gyökérkezelés.

Fontos megemlíteni, hogy igen nagy tévhit, hogy a góc csak a fog/fogak eltávolításával szüntethető meg. A szakszerű fogorvosi ellátással a probléma nagyon sok esetben kezelhető és orvosolható, továbbá a rendszeres fogorvosi konzultáció csökkentheti a gócok kialakulását.